Norway Rock 2011

Gigs, parties, studio sessions, drunken nights - if it involves your band - let´s hear about it!

Moderators: ass fleur, Joachim

Re: Norway Rock 2011

Postby Ringo Kid » 01 Mar 2011 19:02

For min del er det vel bare Quireboys som rocker der, så det holder dessverre ikke. Dessuten er
det Joan Jett & The Blackhearts i Oslo en måned før, og har planer om Guitar Wolf kun få dager
etter NRF, så det blir nok likevel i den tida der.
Ringo
`This ain´t a house for sleeping beauties!´
Ringo Kid
Site Admin

Postby Stranger » 01 Mar 2011 19:48

ass fleur wrote:Noen som skal i år ? Jeg bor jo bare ett kvarter unna så jeg må nesten men må innrømme at det er få band jeg MÅ se i år ...

Ser ikke slik ut så langt, gett...
Image
Stranger

Postby Al Co Hole » 01 Mar 2011 23:19

ass fleur wrote:Noen som skal i år ? Jeg bor jo bare ett kvarter unna så jeg må nesten men må innrømme at det er få band jeg MÅ se i år ...

Planen var å dra uansett egentlig.
Og samma faen om det ikke er så mange band å se på, bare å kjøre fest i leieren deres med knusing av campingvogn med gitar! :D
If you squeeze my lizzard, I`ll put my snake on you!
Al Co Hole

Postby ass fleur » 02 Mar 2011 12:43

Al Co Hole wrote:

Og samma faen om det ikke er så mange band å se på, bare å kjøre fest i leieren deres med knusing av campingvogn med gitar! :D

vogna tåler muligens en runde til men du må ta med gitar :)
See you later , masturbator
ass fleur

Postby Al Co Hole » 02 Mar 2011 20:40

ass fleur wrote:
Al Co Hole wrote:

vogna tåler muligens en runde til men du må ta med gitar :)

Hehe, har for øyeblikket bare en Gibson SG, og den trur jeg skal få slippe å bli med på no sånn. Torbjørn hadde vel 2 gitarer, så da er det vel fortsatt 1 igjen? :D
If you squeeze my lizzard, I`ll put my snake on you!
Al Co Hole

Postby ass fleur » 03 Mar 2011 10:05

SG er hellig og blir ikke knust :)
ass fleur

Postby ass fleur » 03 Mar 2011 10:08

http://norwayrock.no/2011/03/03/blood-command/

enda mer "fyllmasse" .... Minner lite om en klassisk rockefestival i år sålangt , tror det er mange som er skuffet og kommer til å velge andre festivaler i år . Jeg er redd de begynner å bli såpass seint ute med å komme med band at det i år blir for seint for å klare å trekke folk utenfor distriktet . Utrolig synd for det har blitt en bra festival men tror desverre de ble litt skremt i fjor når det gikk i dundrende underskudd .
ass fleur

Postby Ringo Kid » 03 Mar 2011 22:54

Nå skal ikke jeg gå rundt å si at jeg misliker festivaler, men jeg syns det har blitt mektig
mange av dem. Det er jo veldig hyggelig med en god festival, det trenger ikke være en haug
av de beste banda, blir det for mange blir det for hektisk. Og noe av moroa med en god
festival er jo alt folket og godt vær og mye øl og grilla mat. Men når det kommer til stykket
så er de kuleste konsertene innendørs i en mørk klubb.
Jeg håper at Norway Rock går bra. At dem ikke byr på noe for meg gjør meg ingenting,
så lenge det interesserer andre. Så håper dem går i pluss i år, det kan gi en kjempe-
festival neste år. Men hva kan dem gjøre for å bedre denne nå? Har dere tips om andre band?
Ringo
Ringo Kid
Site Admin

Postby ass fleur » 04 Mar 2011 10:48

Er litt enig angående festivaler men noen band er best på festivaler . Motorhead er ett av de . Tror jeg har sett de 4 ganger på festival og 4 ganger innendørs , og de er klart bedre på festivaler. Det blir en annen stemning + at de spiller så høyt at det blir mye kulere lyd utendørs.

De har lagt lista høyt i Kv.Dal og jeg hadde vel håpet på en av disse kanskje :

Judas Priest ( de kommer nok ikke for jeg tror de turnerer i Belgia den uka )
Mötley Crue ( de har vært akutelle til festivalen tidligere )
Alice Cooper ( nok en reprise men helt klart en av de beste konsertene på hovedscenen noen gang )
Status Quo ( hadde vært helt konge , men tviler på de kommer for jeg tror de blir for dyre i forhold til hvor mye folk de trekker )
Joan Jett ( litt samme som Quo )
Slade ( burde ikke koste alt for mye )

Ellers kunne jeg jo tenkt meg Rose Tattoo :)

De banda som er sluppet til nå er etter min mening ikke headlinere på en festival som til nå har satset stort på "klassisk rock " . Jeg tror de må få inn litt 80-talls band for å trekke publikum som er 25 + ( det er tross alt de som legger igjen mest cash )
ass fleur

Postby ass fleur » 21 Mar 2011 15:34

Volbeat
Cancer bats
Crucified barbara
Djerv
Edguy
Hellyeah
In flames
Kvelertak
Mercenary
Breed
Keep of Kalessin
Saint Deamon
Black Ingvars
Ingenting
Luxus leverpostei
Insense
Mongo Ninja
TNT
UDO
The quireboys
Pagans mind
Ozzmosis
Blood Command
Black Label Society
ass fleur

Postby ass fleur » 24 Mar 2011 19:06

Mye styr rundt festivalen for tiden . Konklusjonen blir antagelig følgende ;

Man kommer ikke inn på festivalen med visse typer Vester /Merker osv... Det blir festivalvaktene som må læres opp til å skille mellom hva som er "ok" og ikke . I praksis betyr det vel at kun de tydeligste merkene blir nektet men at de ikke klarer å skille mellom supportere av 1% og andre supportere . Det er ikke alle supportklubber som har symboler som "gud og enhver" kan kunne skille fra verandre.

Festivalledelsen har vært under hardt press og fikk egentlig valget mellom å vise bort noen eller legge ned festivalen... En festival som skal gjennomføres uten godvilje fra politi og politikere har desverre ikke livets rett økonomisk sånn er det bare . Jeg har ventet lenge på at politikerene skulle ha noe igjen for støtten de ga og nå fant de tydeligvis noe de brant for .

Nå som en festival har gitt etter blir det lettere å rettferdigjøre politisk press på andre festivaler og det blir neppe siste gang en liknende sak blir å finne i media.
ass fleur

Postby ass fleur » 25 Mar 2011 08:16

PRESSEMELDING NORWAY ROCK FESTIVAL

Norway Rock Festival vil med dette presisere sitt standpunkt i forhold til debatten om samarbeid med kommune og politi i kampen mot organisert kriminalitet: Vi har, som alle tidligere år vi har arrangert

Norway Rock Festival, hatt et godt samarbeid og dialog med politi og kommune angående organisert kriminalitet. Ildsjelene bak festivalen har fra starten i 2006 tatt sterk avstand fra all form for kriminell virksomhet,

Senest den 17 mars i år gikk festivalen ut og støttet Kvinesdal kommune i kampen mot organisert kriminalitet.

”Som alle andre frivillige festivaler i Norge ønsket Norway Rock å få lov til å være helt nøytrale, har du kjøpt festivalpass og retter deg etter festivalens ordensregler og Norsk lov er du velkommen”.

De siste ukene har festivalen opplevd et enormt press fra politi, kommunen, fylkeskommune og kulturråd om å nekte all form for profilering av 1% klubber og deres supportere.

Festivalen har jobbet tett sammen med politi og kommune for å prøve å løse situasjonen.

Da vi ikke lykkes opplever vi at vi nå er tvunget i kne til å ta inn en ny formulering i vårt ordensreglement.

” Norway Rock innfører forbud mot profilering av 1% klubbene og deres supportklubber”.

Det vil si at alle fremdeles er hjertelig velkommen på Norway Rock 2011, bare de lar all form for profilering av overnevnte klubber bli igjen hjemme.

Med dette standpunktet forventer Norway Rock full ”oppbacking” og støtte fra politi, Kvinesdal kommune, Vest-Agder Fylkeskommune og Kulturrådet.

Norway Rock Festival

v/Presseansvarlig Åse Gjelsten Versland

Mobil 95 72 17 83

aase@norwayrock.no

Pb. 48

4491 Kvinesdal

www.facebook.com/norwayrock

www.norwayrock.no
ass fleur

Postby ass fleur » 14 Apr 2011 10:22

THE DARKNESS (UK)

BLIND GUARDIAN (GER)
erstatter Hellyeah som går ut.

GUARDIANS OF TIME
ass fleur

Postby Ringo Kid » 14 Apr 2011 19:32

The Darkness bør vel trekke litt ekstra folk. Jeg husker når den plata kom, og det var en del som
kjøpte den, spesielt en del Turbojugends her i byen. Sjøl så syns jeg det var helt blæh!
Ringo
Ringo Kid
Site Admin

Postby ass fleur » 15 Apr 2011 08:16

Ringo Kid wrote:The Darkness bør vel trekke litt ekstra folk. Jeg husker når den plata kom, og det var en del som
kjøpte den, spesielt en del Turbojugends her i byen. Sjøl så syns jeg det var helt blæh!

grusom symtevokal ...

Nå vurderer jeg sterkt å heller reise på Iron Maiden /Alice Cooper i Oslo på Onsdagen og ikke ta det så tungt om jeg ikke rekker å rigge camp før Torsdag kveld eller Fredag (... om jeg i det hele tatt gidder å ha camping i år. Har desverre booka plass for lenge siden men får se hva jeg gjør med den )
ass fleur

PreviousNext

Return to The Shakedown Club